Spojrzenie 

na zdjęciu wizerunkowym   



 


 

"Gdzie mam patrzeć?". 

Często słyszę to pytanie na planie zdjęciowym.


Znasz zasadę odwzajemnienia spojrzenia? Według niej postać, która patrzy na odbiorcę bardziej przyciąga uwagę.
Odbiorcy mają wtedy poczucie, że ta osoba mówi do nich. W końcu patrzy głęboko w oczy.

Nasze oczy mówią niekiedy więcej niż usta.
Utrzymując kontakt wzrokowy z klientem (a na etapie produkcji zdjęcia z obiektywem i fotografem wyobrażając sobie swojego Klienta ) wykazujesz mu zainteresowanie, poświęcasz całą swoją uwagę.

Wzork jest bardzo wymowny. 

 

Spojrzeniem w oczy swojemu obserwatora sygnalizujesz również, że nie boisz się tego o czym mowa, odsłaniasz się i ukazujesz prawdę o sobie.


Co o tym myślisz?



Kiedy patrzysz w bok lub w dół na zdjęciu, sugerujesz odbiorcy aby podążył za Twoim wzorkiem. Zapraszasz go do swojego świata, akcentujesz to, na co Ty patrzysz. I tak też się stanie. Odruchowo każdy z nas, odbiorców, pomyśli - "a na co ona tak patrzy?" i spojrzy, a nawet zrobi to zanim pomyśli :) W komunikacji graficznej takie kadry doskonale "pracują" z dodanym na zdjęciu hasłem lub np. przyciskiem call to action. 


Innym wrażeniem, jakie możesz uzyskać dzięki, bądzie podkreślenie Twojej nostalgii, zamyślenia, dumania, myślenia o przyszłość. Odczucia te zależeć bądą od klimatu zdjęcia, jego kolorystyki, otoczenia, Twojej mimiki twarzy.

Pamiętaj, niezależnie od sposobu patrzenia na swojego obserwatora, wszystkie te Twoje emocje i jemu się udzielają. Możesz świadomie kierować swoim spojrzeniem aby nadać nastrój i ton przekazu, aby jednocześnie sterować emocjami odbiorcy.


Więc, podsumowując, nie pytaj mnie gdzie masz patrzeć, 

najpierw zastanów się co Twoje zdjęcia wizerunkowe mają powiedzieć innym.


 

foto. Katarzyna Krajewska Turyczyn

 

 




 

 

 

Szkoła Stylu i Wdzięku WYSOKA SZPILKA

 

sekretariat@WysokaSzpilka.pl  6000 567 96    

www.WysokaSzpilka.pl    www.facebook.com/WysokaSzpilka
S
tudio fotograficzne, ul. Sojowa 2A, Gdynia Dąbrowa